lite om oss så jobbar vi våra kunder kontakta oss hem
 
tredjemannen
RESUME NR 9  
 

Klokhet satt i system

Holländska Adlib Systems, ägt av Svenska Axiell, har en lång rad prestigefyllda kunder. 
Som Röda Korset i Geneve, Rijksmuseum i Amsterdam och Britsih Film Institute i London.
En serie annonser som sedermera ska samlas i en trycksak, fick oss ut på turné i
Europa. Ett förpliktigande uppdrag för en internationell arena. Först ut var Holländska
Hälsoministeriet i Haag.

 

Demokrati i praktiken

En kärleksförklaring till biblioteken och alla som
jobbar med dem, är vår hyllade bok som landade
lagom till Biblioteks- och bokmässan 2013.
     Ett hedersuppdrag för Axiell som utvecklar
system och tjänster för bland annat bibliotek.
     Även utgiven som e-bok på engelska för kunder
och partners ute i Europa. Under 2014 kommer
del 2 om muséer och världen runt dem.
     Stort uppdrag för en stor sak.

 

Klassiker i ny tappning

Johan P tog sina möbler och fiskdisk och flyttade ett kvarter till Malmös vackraste
lokaler. Större, bättre och bredare, med konceptet klassisk fiskrestaurang
alltjämt intakt. Vilket nya och gamla kunder kunde uppmärksamma i Sydsvenskan

 

Den mänskliga trivseln

Söderlindh & Jeppson klev in på kundlistan och ville bl a ha hjälp med att fördjupa
bilden av sig själva.
Därav denna helsida i dagspress.
Med sitt sätt att tänka fastighetsförvaltning, utemiljö och markentreprenad tas
hela tiden marknadsandelar från förvånade konkurrenter.
Vi är inte förvånade.

 

Våren kom igen, igen

För femte gången rullade vi ut en ny vårkampanj för Hoya på temat ” Köp progressiva, få fria solglasögon” Succén var lika solklar som tidigare. Varför ändra en vinnare? 5b

 
 

Hoya festade till det

Hoya Lens Sweden i Sverige
firade 50 års jubileum.
Ett firande som pågått under
ett år med månatliga
utskick och aktiviteter till
landets optiker. Det hela
kulminerade i en hyllnings-
fest på Berns i Stockholm
och Glasklart i Malmö.
Vi ser fram emot
60-årsfesten.

Koncernen växer

Stockforsa Invest samlar idag UBD, Tic/dp, CEPA och Höörs Plåt under samma hatt.
Några av dem är bolag vi hjälpt i många år. Vi förde samman alla i en gemensam sajt
för att ge en god överblick av hela verksamheten som idag omsätter en halv miljard.
En av de gemensamma nämnarna är goda framtidsutsikter.

 

Årets bildeal

UBdirekt säljer renoverade originaldelar till landets bilverkstäder, via webben. Med
leveranser från systerbolaget UBD har priserna pressats till en nivå som fått
konkurrenterna att skälva. Rakt-på-sak-budskapet trummades ut så här på helsidor
i magasin och fackpress.

 


Köp progressiva, se film

Vi slöt ett avtal med Filmnet och gav
Synologens kunder fem månaders
fri streaming på Filmnet, vid köp av
Hoyas bästa progressiva glas.
     Kioskvältare i optikervärlden.

Det enkla är det rena

Klassiska Turtle Wax gjorde en kampanj för sin
Prewash i Sverige och Norge. Ren pedagogik blev
vår enkla lösning.

 

Paketerat förnuft

Vi skapade ett Skolpaket kopplat till lärarnas bästa verktyg - SMARTboard. Detta för att
stoppa gråimport som inte garanterar uppdatering, utbildning, utbyte med andra lärare
i Smartklubben och mycket annat. En serie annonser i fackpress fick allt på rätt köl igen. 

 

Profilering via lånekortet

Axiell Direkt förser landets bibliotek med kodade
lånekort, bland mycket annat. Vi påminde om
möjligheten att profilera både biblioteket och orten,
på det här viset.
     Två flugor i en smäll, med andra ord.



tredjemannen
RESUME NR 8  

Världskampanj
för Hoya

Det är skillnad på progressiva
glas – och progressiva glas.
För Hoya, en av världens
största kvalitetstillverkare i
branschen, berättade vi det i
kampanjen "Sju progressiva
sanningar". Den fick spridning
via optiker i de flesta euro-
peiska länder, och även i USA
och Asien. Golfputten var idé
och fönster för kampanjens
första del.


 

 

 

 


Osäker på
företagets framtid? Ring Entira

Under devisen "All business is human" sjösatte vi en sajt för analytikerna, ledarskaps- och affärsutvecklarna Entira. Tre själar som går in i stora organisationer och med psykologi
och en humanistisk individuell respekt, startar processer som stärker verksamheter och renodlar affärsstrategier. Magiskt.


Tillväxt 1440%

 

ApQ El är Sveriges mest snabbväxande företag alla kategorier 2010 och 2011. Och därtill Gasselvinnare sex år i rad.
Varför, hur man ser på sig själv och sin mission och om många tunga prestigeuppdrag (MAX IV inräknat), berättade vi i en laddad tvåminuters presentationsfilm med titeln
"Följ den blå tråden". Världen väntar!

 

Dragörkajen nästa

Vid det gamla fina inloppet i
Limhamn där Dragörbåtarna så förtjänstfullt en gång tog oss ut
på sundet, ståtar snart ett
sällsynt fräckt kontorshus, med
restaurang och utomhusbar
på kajen. Lars Asklund ritade,
Dagon bygger och vi gjorde
projektpresentationen.





Se mer av våren

Den numera traditionsenliga
vårkampanjen för optikerkedjan
Synologen och för Hoyas
fristående optiker, rullade ut på
det här sättet 2012. Samma fina
erbjudande som förra året, men
vem behöver inte ett par nya
slipade solglasögon inför sommar,
sol och ystra stunder.




Flower Power

Blommornas bäste vän Chrysal, som utvecklar näring till snittblommor och krukväxter, satte landets florister på skolbänken med Flower Care Diploma. En blomsterskola för att öka kunskapen och sätta fokus på produkterna som ger våra älskade blommor ett längre liv. Vi stod för strategi, upplägg och färgstarkt utbildningsmaterial.




Efter floden

Översvämningarna i Thailand slog ut en del av Hoyas produktion av högteknologiska
glasögonglas, hösten 2011. Leveransproblem uppstod världen över. Det tog fyra månader innan vattnet sjunkit undan och fabrikerna återställts. För att hylla kundernas tålamod och ge dem incitament för att återuppta affärerna, tog vi fram kampanjen "Back on track" med en rad bonuslöften. Framtiden ljusnade åter.


Malmös största
hotell rockar

 

Ett utskick i den mindre blygsamma storleken 1,60 x 1 meter gav Malmöregionen det första intrycket av vad som komma skulle, inför öppnandet av Comfort Hotel, Malmös idag största hotell, med 293 rum 128 steg från Centralstationen. Det hela följdes upp av trycksaker där det eleganta mixades med det lite råare stuket. Mer rock´n roll för mindre pengar.

 


Remanufactured
- as good as new

Europas biltillverkare applåderar Svedalaföretaget UBD Cleantech. Med en patenterad renoveringsmetod för att återställa tilltäppta Dieselpartikelfilter, sparar biltillverkarna stora pengar på ett billigare garantiåtagande. Miljön är dessutom en stor vinnare. Vi gjorde sajten och ett internationellt presentationsmaterial som nu bidragit till kontrakt med de flesta av de stora märkena inom fordonsbranschen. Fler följer.


tredjemannen
RESUME NR 7  
#

#

Kraften kommer från Blutsaft

I alla fall om du behöver fylla på ditt järnförråd. Kampanjen i veckopress skakade nytt liv i ett hederligt gammalt varumärke från sextiotalet. Lika effektivt nu som då.

#

Se lite coolare ut

Färgade glasögonglas är stort
i Europa och växer nu även i Sverige. Hoya visade upp sin breda palett av tuffa glas under devisen ”Färgstyrka för färgstarka”. Utskick, butiksmaterial och annonsering. Både B2B och B2C.

#

Doftande DR

Japan och Thailand under samma resa. Det kan vinnande optiker få uppleva i årets stora tävling som Hoya bjuder in till. Det här DR-utskicket inlindat i en sjögräsrulle, kunde mottagarna inte gärna missa. Rekordmånga optiker köpte idén med att sälja fler behandlingar och meritera sig för en delvis självfinansierad biljett till Asien.

 

Love, Peace
& Pop Art

Sadolins nya färgkollektion ger plats för det personliga uttrycket där inget är omöjligt och inget kan bli fel. Ett 60-tal kulörer och deras möjligheter att matcha varandra visades så här i annonser och butiksmaterial landet runt.

 

 

 


 
# #

Motsättning eller möjlighet?

Viktminskningkampanjen för Glucosanol bygger på läckra matbilder. Preparatet blockerar nämligen kolhydraterna och du kan äta potatis, pizza och pasta fullt ut. Farväl GI-metoden.

#

Frieri till nya kunder

Hoya ville uppvakta optiker för att skapa nya affärsrelationer. En frierilåda blev lösningen, med champagne, glas och ett rosbeklätt budskap med löften om ett troget ömsesidigt förhållande. Frieriet besvarades övervägande med ett ”ja”.



Framtidens print

Printus är inget vanligt tryckeri. Här pratar vi kundstyrt tryck, med personliga variabler. Att effektivisera sitt budskap och hjälpa kunderna tjäna mer. Ny hemsida, newsletter, grafiskt program och utskick satte fart på pressarna. printus.se



#

Hårdast mot
det hårda

Hoya Lens lanserade en anti- reflexbehandling med det förpliktigande namnet Hi-Vision LongLife. Eller HVL, som landets optiker nu säger när de frågar om du vill ha dina plastglas lika tåliga som ett mineralglas. DR-kampanj, butiksmaterial och annonser för både optiker och slutkonsumenter.

#

Den sista snapsen

Inget är för evigt. Särskilt inte en sexa skåne, som gick upp i annonspaketet Hela Skåne och därmed försvann från oss. Med saknad tar vi avsked från nykterhetstester, IQ-kampanjer och mycket annat lekfullt och minnesvärt under 10 år, som trummade in budskapet ”nykter syn på annonsering”

 

 

tredjemannen
RESUME NR 6  
#

Extrem färg för extremt väder

Sverige är ett tufft land för trähus. Vårt omväxlande väder har utvecklat egenskaperna hos Cuprinols fasadfärger i över 50 år. Det berättade vi så här, med en kort resumé över landets värsta oväder under perioden. Hardcore inom träskydd. Rikstäckande annonsering, butiksmaterial, kampanjsajt och radio.

Dubbla budskap

Hoya ger optikerna möjligheter att göra skarpa kombierbjudanden. Vårkampanjen fick ett mycket gott gensvar med slipade solglasögon på köpet.



 





”Innan det är förkylt”

Det tolkas lämpligen även som innan det går åt pipan. Vilket det kan göra när förkylningen stoppar oss från livets goda stunder. Esberitox är räddaren och en av landets mest säljande naturläkemedel mot förkylningar. Ska helst inmundigas innan allt bryter ut. Rikstäckande kampanj i dagspress.

#

Målande beskrivningar

Nordsjö gör mycket mer för proffsmålarna än förser dem med de bästa produkterna för rätt ändamål. Det hela sammanfattas i namnet ”Rationellt Måleri”. Annonser och butiksmaterial beskrev den breda verksamheten.


#

 

 
#


Frgskiftande tvling

Transitions är tillverkare av fotokromatiska (färgskiftande) glas och samarbetspartner till Hoya. Optikerna bjöds in till en säljtävling med ett dragspelsutskick i skiftande toner. Intresset var stort och vinsten sköna Spadagar.


Fler lojala kunder?

Starta en förmånsklubb. Men ha tålamod, det tar sin tid att få ihop alla bitar. Landets alla proffsmålare kan nu gå med i PPC – Nordsjö ProPaintClub. Inköpen ger poäng som hos bättre flygbolag. Premier kan inhandlas, erbjudanden och aktiviteter duggar tätt. Allt händer på den interaktiva nätsajten propaintclub.se


Bind fettet

Med stöd av Tv-reklam blev viktminskningstabletten Liposinol en storsäljare. Vi gjorde ännu en reklamfilm när försäljningen planade ut. Den hår gången med en mer närgången studie av aktiviteterna inombords, när Liposinol binder fettet i kosten.

 

tredjemannen
RESUME NR 5  

livets ljusa sidor

Livet är tur och otur. Med Lustkortet i plånboken kan läsarna
av TA, YA och Kb åtminstone alltid se framåt mot morgon-
dagens erbjudanden och möjligheter. Vad som än händer.
Vilket vi berättade så här.


från världens bästa ugnar

Välj det vackraste av kakel och klinker från Europas bästa
tillverkare. En liten merinvestering som står sig genom alla
trender, och lönar sig i längden.
  Kakel & Tegel tog med samarbetspartnern Nordsjö Idé och
Design fram den här broschyren som vi älskade att göra.
Estetiskt och poetiskt.


hudnära framgångar

Zona växer på alla håll och i alla väderstreck. Det biologiskt läkande patentet med sitt ursprung i laxrom, är nu en hel serie hudprodukter. Förpackningar, promotionmaterial och annonser för hela den nordiska marknaden togs fram. Fler marknader väntar.


ring din kompis

Malmös bussigaste bud föddes
under hösten. Namn, profil och
annonsmaterial jobbades fram
och gav Buddybox den flygande start de förtjänar. Ring, det lönar sig på alla sätt.

välkommen till oss på Hoya

Röster från de anställda på Hoya i Malmö blev underlaget till den här trycksaken. En personlig hälsning till de optiker som ännu inte fått uppleva vad god service och marknadens bästa glas kan göra för affärerna.


njutningsboende

Några av landets bästa hotell har gjort oss den äran under åren. Senast i raden är Gullmarsstrand. En makalöst vacker anläggning vid kanten av Gullmarsfjorden. Huvud-broschyren med foto av Staffan Johansson och form av Malin Unnborn sprider nu budskapet.






konsumentsajt för dina ögon

Att bygga varumärket Hoya mot konsument kräver stora
medieinvesteringar. Vi lade istället upp en sajt under namnet HoyaLook. Den ska byggas ut kontinuerligt och här finns en mindre teknisk och mer modebetonad syn på rätt glasögonglas, samt tävlingar och annat trevligt. Gå in och ta en look.

när ditt liv bestämmer

Vi höll låda med Hoya under hösten. Bland annat med det här
utskicket som avspeglade alla möjligheter med Hoyalux iD MyStyle, marknadens mest personligt anpassade progressiva glas.
  Broschyrer, tävlingsinbjudan, erbjudanden och mätinstrument fick den optiker som lyfte på locket.

tänk efter före

En sexa skåne ger mer för pengarna. I alla fall om vi pratar om annonspaketet. Kloka annonsörers budgetalternativ stavas ”eftertext”. På det temat trummades en serie annonser ut under året.

Hoya

en ren bilaffär

Inte ens en gång biltillverkarna har full koll över vad som händer när alla dieselpartikelfilter slutar att fungera. För det gör dom förr eller senare. UBD Cleantech är steget före med en ny reningsprocess. Vilket det berättas om för hela Europa i den här annonsen.

rätt glas och behandling

I fickformat tog vi fram en hel serie
konsumentbroschyrer om Hoyas olika glas, behandlingar samt skötselråd.
  Snart i var mans påse hos landets
optiker.

tredjemannen
RESUME NR 4  
Hoya

nya utsikter med Hoya

En byråtävling förändrade vår syn för alltid. Hoya Lens Sweden,
producent av glasögonglas och en del av en av världens största
koncern i branschen, valde att ta plats bland våra kunder.
  Första jobbet, som sedermera gav oss förtroendet vidare, utlöste
en säljtävling för Transitions fotokromatiska glas. Transparent film
i olika toner utgjorde själva trycksaken.

lustkortet större än någonsin

Dags för nytt Lustkort till alla trogna läsare av YA, TA och Kb.
Innan de 60.000 korten landade i brevlådorna gav den här
kampanjen ett hum om alla stora upplevelser som väntar
under året.
  Lustkortet uppfanns här på byrån för sju år sedan som
prenumeranternas nya förmånskort.

full fokus på
optikerna

En rad kampanjer under höst och vår presenterade nya smarta och effektiva glas från Hoya.
  Serien arbetsprogressiva glas fulländades med iD Work Style. Nya Suntech är fotokromatiska glas som växlar från mörkt till ljust på två minuter. Nulux Active är ett enstyrkeglas med progressiv effekt.
   Därtill landade en rad skarpa säljerbjudanden hos landets optiker.
   Slipad marknadsföring skulle man kunna säga. Hoya

   
Hoya

årets
risigaste DR

Hong Kong och Vietnam är
resmålen för de lyckliga
vinnarna i Hoyas största
säljtävling för året. Landets
optiker fick inbjudan inrullad
i en rismatta.
  Stor uppmärksamhet hos
mottagarna med rekord-deltagande som resultat. Enda
gnället kom från posten.

Hoya

leve jubilaren...
Hoya, Hoya, Hoya

Hoya fyllde 45 klarsynta år och
bjöd på 60-tals fest på Nalen i
Stockholm.
  Ett singelkonvolut med fejkad
skiva blev budskapsbäraren som snabbt sålde slut biljetterna.

designed by nature

Våra norska vänner Aqua Bio Technology erövrar just nu
världen med sitt patent på Zonase. Ett enzym utvunnet ur
laxrom som kommer att ingå i många exklusiva produkter
inom kosmetikabranschen över hela klotet.
  Infomaterial för Zonase presenterades i rom-runda
broschyrer.Zonase

NÄÄS FABRIKER

ännu en dag på fabriken

I det gamla ståtliga bomullsspinneriet i Nääs utanför Göteborg
har ett av Sveriges mest spektakulära hotell öppnat sina portar.
Lansering med annonsering, hemsida och en uppsjö utskick
gjorde ad:n Malin Unnborn tillsammans med oss.

havre Fras
en hjärtesak

En rikstäckande printkampanj
gjorde Quaker och Havre Fras
i samband med Alla Hjärtans
Dag. Inte utan anledning.
Havre äger goda egenskaper
för hjärtat och kolesterolvärdet.
Och så fick Hjärt-Lungfonden
en krona per sålt paket.

Hoya

skåne Media
snyggare än
någonsin

En ny grafisk kostym fick samtliga tidningar inom Skåne Media (Kb, YA, TA).
  Den fåfängan kom väl till pass vid nästa utskick för att värva nya prenumeranter.

clean up your act II

Hoya

Europas refillföretag fick en
inbjudan till Remax mässan
i Düsseldorf.
  Och presentationsmaterial
på tre språk.
  Dags för TFM Invegon att
tälja guld för sitt patent
på hur man återfyller
tonerkassetter och gynnar
både plånboken och
miljön.

uppåt i rutan med B-Active

Produktion av ännu en reklamfilm för Maxmedica avslutades
under våren. B-Active är dundertabletten med alla tänkbara
B-vitaminer som garanterat kickar igång dig i rätt riktning,
vilket filmen med gör mer än tydligt. Sänds till hösten.

Hoya

viktigt budskap i
TV 4 från Liposinol

Tabletter gjorda av bl a kaktus tar
hand om fett du inte behöver och
tar det med ut den naturliga vägen.
Liposinol är ett nytt enkelt sätt att
få kontroll över vikten.
  Filmen producerades i samarbete
med Scandvision.

tredjemannen
RESUME NR 3  

en sexa skåna
nykter skål från en sexa

Det stiliserade snapsglaset har länge symboliserat annonspaketet en sexa skåne.
Allt förstås för att trycka på det kloka i att se nyktert på annonsering.
Lagom till midsommar landade det här glaset hos byråer och stora kunder. En handblåst version för att påminna om en sexa skåne som trygg och stadig partner.


Tina Nordstrmskrammel i grytorna med Tina

Årets stora läsartävling i YA,TA och Kb kretsar kring livets goda; mat och vin.
Som ciceron, frågeställare och dragplåster lånade vi hela Sveriges egen Tina Nordström.
Kopplat till de trogna läsarnas Lustkort fick tävlingen namnet Tinas Matlust. Deltagandet uppges vara rekordstort.


inget är som förr, nästan.

Vad vore Trelleborg utan sin tidning och vad vore TA utan sin stad?
Trelleborgs respektingivande 750 års jubileum hyllades med en serie annonser i TA.
En pendangövning för fri tolkning. Bättre förr eller nu?

Frr och nu

laxrom på
norska börsen

Upptäckten att använda enzym från laxrom till läkande hudcremer, ger nu fler ringar på vattnet.
Aqua Biotechnology som äger patentet går in på norska börsen med sikte på världsmarknaden.
Ny logo och ett nytt grafiskt program blev startskottet för ett nytt spännande samprojekt. Aqua Biotechnology


Kb på vita duken

Kb p vita duken
Under sommaren har Kristianstad varit händelsernas centrum med landets största scoutträff tillika turnering i beachhandboll.
Exklusivt för de lokala biograferna visades två filmer från Kb för att puffa för rollen som medarrangör, och skapa nyfikenhet för ungdomsbilagan Tivoli.


sms:a apa om
du törs

Nästa steg i mobilutvecklingen är kunna beställa program och även TV-sändningar.
Monkey Pocket är namnet på en ny aktör med rötterna i Norge. Ett samarbete inleddes för att nå den svenska marknaden.
Via radiospotar över hela riket sprids nu budskapet ”Monkey pocket – tune in and watch out”

Monkey Pocket

tredjemannen
RESUME NR 2  

den nya familjen

den nya familjen

Ett nytt magasin ser dagens ljus i YA och TA under månaden.
Det har fått namnet Familjen och ska på ett personligt och nära
sätt skildra familjens alla sidor. Från profylax till veckopeng,
skulle man kunna säga.
Här en del av kampanjen som också syns ute och hörs i radio.

dagny håller ordning

Dagny var en bestämd dam som jobbade på en av Kockums gamla restauranger. Hon blev lite av inspirationen när konceptet för den nya krogen Dagnys på Hjälmarekajen skapades.
Lanseringskampanjen bestod av milt uppfostrande kommentarer kring bordsskick.
Det är Johan P´s ägare Anders Dahlin, Niklas Billsten och Joakim Nilsson som nu utvidgar sin verksamhet med Dagnys.

dagny
   
kakel & tegel

kakel & tegel
bortom lagom

Conny Eliasson på Kakel & Tegel smider stora planer.
Hela huset på Carlsgatan byggs om till ett designcenter med bl a världens mest kända möbler. Lite som en motpol till en viss möbeljätte och en hyllning till individualismen.
Projektet tjuvstartade med annonser i Sydsvenskan.

melodifestival

melodifestivalen drog webbesökare

Dagstidningarnas nätversioner får allt fler läsare.
Och fler tjänster utvecklas via webben hos våra tre tidningskunder YA, TA och Kb.
En länkad sajt om Musikfestivalen var ett sätt att dra in fler besökare när tävlingen pågick.
För att höja tempen ytterligare sjösattes en kampanj i papperstidningarna.
Det hela resulterade i en avsevärd ökning av besöken.

clean up your act

clean up your act

Varfr köpa nya tonerkassetter för dyra pengar när du kan fylla på de gamla för halva priset?
Det här är en växande bransch i USA och ute i Europa. Och snart i Sverige.
Till branschmässan (!) i Dusseldorf har Invegon en ny uppfinning som revolutionerar jobbet. Allt blir billigare, renare och mer miljövänligt. Vilket nu kommuniceras i ett upplägg annonser och broschyrer under temat clean up your act. Vettigt och klokt. Mera sånt!

skne

lagom mycket skåne är bäst

Årets stora kampanj för en våraälsklingskunder betonar det
smarta i att lagom är bäst. Med sex helsidor utvecklar annonspaketet
en sexa skåne ett resonemang om klokhet och anpassning. Utan att på något sätt hacka på ”kollegan”
Hela Skåne, som någon utomstående antytt.

tredjemannen
RESUME NR 1  

kilda skindiver erövrar världen

Kom ihåg att du läste det här först:
Kilda Skindiver är ansiktscremen som kommer att revolutionera
skönhetsbranschen.
Crémen bygger på två patenterade ingredienser som norska
forskare kom på spåren av en slump.
Det visade sig att norska kvinnor på fiskfabriker hade sällsynt
vackra och släta händer. Man fann att ett enzym i laxrom förnyar
huden på naturlig väg. Enzymet utvanns och ingår nu som en
världspatenterad ingrediens i Kilda Skindiver.
Just nu rullar reklamfilm och annonser i Norge och Sverige.
Världen väntar.

kilda skindiver

more happiness for baglady

more happiness
for baglady

I drygt ett år har vi haft glädjen
att jobba med smyckeföretaget
Baglady.
Med sina lekfulla och kaxiga
halsband har Baglady under tiden nästan fördubblat sin omsättning.
Såsom vi lärt känna de starka
kvinnorna bakom succén, MonicaÅberg och Sofie Selander, så finns det inte något som kan stoppa dem från nya framgångar 2007.baglady

Smögens Havsbad. Sveriges bästa hemsida

smögens havsbadEn av våra favoritkunder sedan många år är Smögens Havsbad.
Tillsammans med ad:n Malin Unnborn, som ingår i arbetsgruppen,
förärades vi och Smögens Havsbad förstapriset ”Årets Ametist” för
landets bästa hemsida inom hotell- och konferensbranschen.
Priset delades ut av reklamförbundets ordförande Pia Grahn Brikell
under årets SHIE-mässa i Stockholm.
www.smogenshavsbad.se

om 150 år
fyller Kb 300 år

Under den devisen rullade vi ut en kampanj för Kristianstadsbladet.
En serie fiktiva annonser från
2156 publicerades under
jubileumsperioden.
De har stått uppställda här
på byrån ett tag och höjt en del
ögonbryn. Särskilt bostadsannonsen du ser här.
I Kristianstad hade man i alla
fall inga problem med att skoja
med Turning Torso.

skanehome

årets mest slagfärdiga nätauktion

ett bra bud

Tidningarna i SkåneMedia gjorde slag
i saken och drog igång en gemensam
nätauktion innan jul.
Lokala och regionala handlare
samarbetade och det hela stöttades
av en omfattande kampanj.
Genomslaget var tungt.
Fler auktioner under det nu etablerade
varumärket ”Ettbrabud.nu” är att vänta.

esberitox

esberitox goes radio

Efter ett antal reklamfilmer för Esberitox,
Sveriges mest sålda förkylningspreparat,
kan du nu höra årets första kampanj på
radio. Tre spotar med aktuella kopplingar (Åre, Fuglesang och Melodifestivalen)
I väntan på uppdatering av vår hemsida
kan du lyssna på dem på
www.maxmedica.se